Platform

Jonge ondernemers lanceren vergelijkingswebsite Deal.nl

Platform ontstaan vanuit wens eerlijke prijsvergelijker

Jonge ondernemers lanceren Deal.nl

Nederland is een nieuwe prijsvergelijkingswebsite rijker, namelijk: Deal.nl . Dit platform is ontstaan vanuit de wens van twee jonge ondernemers om online shoppers een écht eerlijke en transparante prijsvergelijker te bieden. Elke online aanbieder claimt immers de beste prijs te hebben, maar lang niet altijd is duidelijk of dit echt wel zo is. 

Transparant en gelijke kansen

Uniek aan dit nieuwe platform is dat de prijs van een product altijd terug wordt gerekend tot de prijs per stuk of per vaste hoeveelheid. Zo wordt in het geval van koffiebonen de prijs teruggerekend tot de prijs per 100 ml. koffie en in het geval van een verpakking scheermesjes zie je de prijs per individueel scheermesje. Dit maakt een vergelijking heel transparant, omdat een online shopper zo namelijk nooit appels met peren vergelijkt. Door op deze manier prijzen te vergelijken wordt meteen duidelijk of bijvoorbeeld een kortingsactie of aanbieding echt wel zo voordelig is.

“Wij geloven in gelijke kansen voor ondernemers. We stellen dit platform niet alleen open voor grote webwinkels, maar willen juist ook die lokale ondernemer kansen bieden om zich online te profileren. Een lokale ondernemer met een webwinkel kan in een prijsvergelijk dus heel goed boven een bekende landelijke keten staan, wanneer hij een artikel scherp heeft geprijsd,” aldus Matthias ’t Jong, één van de oprichters van Deal.nl.

Besparen op alledaagse uitgaven

Op dit moment vergelijkt Deal.nl de prijzen van een groot aantal alledaagse producten. Denk hierbij aan verzorgingsproducten als scheermesjes en opzetborstels voor elektrische tandenborstels. Ook een prijsvergelijking van dagelijkse benodigdheden voor baby’s, zoals luiers, luierbroekjes en billendoekjes zijn terug te vinden op het nieuwe platform. Net zoals dit geldt voor wasmiddelen, wasverzachters, vaatwastabletten, koffiecups en koffiebonen.

“Zeker in deze dure tijden loont het de moeite om ook eens kritisch te kijken naar wat je betaalt voor dit soort producten,” zo laat Robbert Kamphuis, medeoprichter van Deal.nl, weten. “We kijken wél of we kunnen besparen op onze hypotheek en verzekeringen, maar betalen zonder erbij na te denken vaak nog teveel voor alledaagse artikelen als koffie, luiers en wasmiddelen. Dat is best vreemd. Wij laten zien hoe eenvoudig het is om ook op deze kosten te besparen.”

Toekomstplannen

Kamphuis en ’t Jong hebben grote plannen met Deal.nl. “Het is de bedoeling dat we zo snel mogelijk de prijzen van nog veel meer artikelen gaan vergelijken. We zijn hier achter de schermen druk mee bezig, maar we gaan hierbij niet over één nacht ijs.” aldus Kamphuis. “Verder willen we onze bezoekers ook verrassen met interessante feitjes en wetenswaardigheden. De data die we van webwinkels verzamelen, leveren namelijk toffe inzichten op die we graag willen delen,” zo vult ’t Jong aan.

Vorig bericht Cultuurfonds Gelderland organiseert informatiebijeenkomst over indienen aanvragen
Volgend artikel Wilma Panneman interim-bestuurder HAGV

Nu op WijGelderland