opening

Breitling opent Boutique in Nijmegen met uniek modern- retro winkelconcept

Nijmegen is een levendige Nederlandse top 10-winkelstad

 Breitling opent Boutique in Nijmegen met uniek modern- retro winkelconcept

Nijmegen,
Het Zwitserse horlogemerk Breitling kondigt de opening aan van de derde Breitling Boutique in Nederland en kiest het karakteristieke Nijmegen als uitvalsbasis. Aan de Broerstraat kunnen horlogeliefhebbers vanaf 29 juni onder andere de nieuwe Top Time Deus, Top Time Triumph en de Classic Avi ontdekken, evenals de Boutique Special Editions. Met een opvallend winkelconcept en een breed scala aan horloges belooft de Boutique een unieke ervaring te bieden. In samenwerking met juwelier Eugene van Baal beslaat de winkel een oppervlakte van ruim 70m2.

Jan-Paul ten Hoopen, directeur van Breitling Nederland: “Met de opening van de Breitling Boutique aan de Broerstraat laat Breitling opnieuw zien een voortrekkersrol te spelen binnen de luxe horlogemarkt. Nijmegen is een levendige Nederlandse top 10-winkelstad en de grootste gemeente van Gelderland qua inwonertal. In de Boutique tonen we een unieke, complete horlogecollectie voor een inclusief en gevarieerd publiek.”

De Breitling Boutique in Nijmegen werkt samen met de gerenommeerde juwelier Eugene van Baal. Het modern-retro winkel concept sluit naadloos aan op de door de vijfde generatie Van Baal beheerde winkel. Het Zwitserse hoofdkantoor van Breitling stimuleert dergelijke samenwerkingen met sterke lokale luxe retailers. Jan-Paul ten Hoopen: “We zijn trots dat we hier in Nederland een innovatieve rol in spelen.” De Boutique heeft een herkenbare modern-retro uitstraling met robuuste bakstenen muren, neonlogo’s, een Triumph Motor en een stalen Library, rijkelijk gevuld met koffietafelboeken. Bovendien beschikt de Boutique over een watchbar waar consumenten kunnen onderdompelen in de wereld van Breitling. Daar is de volledige collectie van Land, Sea en Air universe aanwezig. Uiteraard is ook de Professional collectie beschikbaar.

Peter van Baal beschouwt dit als een grote eer. “Breitling speelt al bijna 40 jaar een belangrijke rol binnen ons bedrijf. Het merk is volop in beweging en loopt voorop met het concept van de Breitling Boutique. Naar mijn mening is een dergelijk partnerschap in de toekomst een must voor een retailer die actief is in het luxe segment.”

De nieuwe Top Time Deus en Top Time Triumph

In de Boutique kun je de laatste samenwerking met Deus Ex Machina en Triumph Motorcycles bewonderen. Eerder dit jaar kregen deze samenwerkingen een indrukwekkende upgrade met de toevoeging van het Breitling Manufactuurkaliber 01. Het nieuwe Deus-horloge is een monochrome variant van de kleurrijke voorgaande modellen, met een zwarte wijzerplaat en als contrast de witte drie secundaire wijzerplaten en tachymeterschaal. De voortreffelijke motor achter dit horloge is de Breitling Manufactuurkaliber 01, met een open saffierglazen kast en een rood Deus-logo in het midden.

Ook de Top Time Triumph, nu een kernonderdeel van de collectie van Breitling, kreeg een hoogwaardige upgrade met de toevoeging van het Breitling Manufactuurkaliber 01. Het verfijnde uurwerkmechanisme is nu zichtbaar door een nieuw ontwerp met een open kast. Verzamelaars zullen enkele vintage Breitling verwijzingen opmerken, waaronder een retro-logo, paddenstoelvormige chronograaf-drukknoppen en een “Zorro”-wijzerplaatontwerp. Het vlinderdas-motief dat in de jaren ’60 op de Top Time werd geïntroduceerd, is subtiel geïntegreerd met behulp van een metaalborsteltechniek die alleen zichtbaar is onder bepaald licht.

Vorig bericht HappySoaps verandert in coöperatie en lanceert financieringscampagne van drie miljoen euro
Volgend artikel 14 projecten uit regio Arnhem-Wageningen ontvangen bijdrage MenzisFonds

Nu op WijGelderland